Paluu arkeen

paluuarkeen

Tänään en puhu ruokakokeiluista enkä jaa reseptejä. Tänään olen nimittäin palannut arkeen.

Jos täysin rehellisiä ollaan niin olen ollut tavalla tai toisella kiinni arjessa lähes koko kesän. Sen lisäksi olen tehnyt asteittaista paluuta arkimentaliteettiin jo useamman viikon ajan. Tänään oli kuitenkin ensimmäinen virallinen arkipäiväni mahtavan kesälomailun jälkeen. Ensimmäisenä koulu- tai työpäivänä kesäloman jälkeen olo on aina samanaikaisesti voimaantunut ja nostalginen, innokas ja haikea.

Omaa paluutani arkeen on tänään helpottanut upea uusi koululaukkuni, joka tarttui mukaani reilu viikko sitten etu-töölöläiseltä roskalavalta. Kaiken sen roskan (ja synkkiä epäilyksiä herättävien nesteiden) keskeltä löysin todellisen aarteen ja nyt, kaksinkertaisen pesun jälkeen, kaatopaikalta pelastettu laukku on saanut uuden elämän.

Nuorempana minun oli vaikea ymmärtää, miten jokin vanha olisi muka hienompaa kuin jokin uusi. Nyt olen kuitenkin oppinut näkemään arvoa vanhassa ja olen sanoinkuvaamattoman onnellinen uudesta vanhasta laukustani. Laukussa on jonkin verran naarmuja ja tahroja, elämän merkkejä, ja se on selkeästi nähnyt paljon jo ennen minua. En tiedä, tavoittaako tekstini koskaan laukun aiempaa omistajaa, mutta lupaan näyttää laukulle vielä paljon enemmän.

Sillä on vielä elämää edessään.

koululaukku

Avainsanat: ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

