Uunissa paistettu feta

uunissa paistettu feta

Kansainvälisen etätyöpäivän kunniaksi olen omaksunut tänään erittäin etäisen asenteen työntekoa kohtaan. Samalla olen saanut hienon mahdollisuuden ajatella ajatuksiani.

Olen pohdiskellut, miltä hiukseni näyttäisivät jos värjäisin ne jollain rohkealla värillä ja sitten välittömästi päättänyt etten ryhdy sellaiseen, koska en ole tarpeeksi rohkea. Olen miettinyt, mikä voisi olla tämän vuoden Halloween-asuni; tällä hetkellä vaihtoehtoja ovat muun muassa seksikäs kurpitsa, seksikäs sämpylä ja seksikäs rullaluisteleva jänis. Olen myös ajatellut ruokaa. Lähinnä juustoa.

Jos todellinen rakkaus on oikeasti olemassa niin se on varmasti sitä, mitä minun ja juustojen välillä on. Tämä on todellista ja tämä on ikuista. Minulla on lukemattomia juustorakkaita, mutta fetajuusto on ehdottomasti lemmenlistani kärkijoukossa, varsinkin paistetussa muodossa. Tämä uunissa paistettu fetajuusto on herkullinen lisuke leivän päälle viipaloituna, salaatteihin murustettuna tai vain sellaisenaan nakerrettuna!

Ainekset:

200g fetajuustoa

200g kirsikkatomaatteja

100g oliiveja

2-3 valkosipulin kynttä, pitkittäin viipaloituna

2-3rkl oliiviöljyä

suolaa, mustapippuria, kuivattua basilikaa, oreganoa, cayennepippuria

tuoretta lehtipersiljaa

Ohjeet:

Aseta fetaköntti öljytylle uuninkestävälle astialle. Sekoita kaikki muut ainekset paitsi persilja kulhossa niin, että öljy ja mausteet leviävät hyvin ja kaada seos fetan päälle. Paista 200-asteisessa uunissa 12 minuuttia. Ripottele päälle lehtipersiljaa ja tarjoile rapeaksi paahdetun täysjyväleivän kanssa!

Avainsanat: , , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

