Toukokuinen muotokuva

töölö helsinki kesä

Olen vahingossa ollut niin pitkän hetken hiljaa, että iso osa kesän alkulaukauksista on jäänyt täysin vaille kommenttia. Siksi en aio tänään jakaa minkäänlaista reseptiä enkä edes puhua juurikaan ruoasta; tänään haluan keskittyä itselleni tärkeimpään aiheeseen eli itseeni.

Samalla haluan pikakelata viimeisimmän kuukauden elämästäni uudelleen ja maalata inkoherentin muotokuvan tämänhetkisestä itsestäni. Olen väsynyt, virheellinen, lievästi tyytymätön ja ihmisenä täysin rikkinäinen, mutta varovaisen optimistinen ja uudelleen varma siitä, että elämällä on vielä paljon tarjottavaa.

Yöttömiä öitä on tähän kesään mahtunut paljon jo nyt, sekalaisista syistä. Paikotellen on ollut hienoa. Olen polttanut kasvoni auringossa jo useampaan otteeseen, joten tämänhetkinen muotokuvani on vielä enemmän fuksianpunainen kuin yleensä. Eihän se hyvä asia ole millään mittarilla, mutta kuuluu kesääni.

 

Tässä toukokuussa on ollut kattoterassibileitä ja hawaijilaisia brunsseja, on ollut viinipainotteisia piknikejä ja aamuun asti jatkuvia venejatkoja. Ihmisiä on tullut elämääni ja lähtenyt siitä, liukuovi pyörii pyörii. On ollut suuria ja pieniä hienoja hetkiä.

Silti on ollut voimakkaan melankolinen olo. Ehkä se on vain alkukesän jännitystä tai ehkä se johtuu siitä, että minun on aina ollut jotenkin vaikeaa elää oikeassa maailmassa ”normaalien” ihmisten ympäröimänä kun itse olen kaikkea muuta. Luultavasti se johtuu vain siitä, että joka päivä tässä elämässä koostuu hitaasta luopumisesta.

Aurinkoiset alkukesän päivät ovat kuitenkin olleet enimmäkseen hyviä. Olen lähinnä yrittänyt keskittyä kaikenlaiseen turhaan jotta ei tarvitsisi keskittyä mihinkään olennaiseen. Tänään olen myös hämmästellyt, miten jotain ihmistä voi samanaikaisesti ikävöidä suunnattomasti ja haluta heittää kivellä naamaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s