Sitruksinen avokadojäätelö

dsc_0001

Ensimmäinen kokeiluni avokadojälkkäreiden mahtavassa maailmassa (eli tämä avokadopiirakka) oli niin lumoavan herkullinen etten malttanut odottaa päivääkään ennen kuin aloin jo pähkäillä muita keinoja hyödyntää avokadoja jälkiruoissa.

Aivan kuten niin monta kertaa aiemmin, käännyin jäätelön puoleen kun mielikuvitukseni raja tuli vastaan. Tämä osoittautui erittäin hyväksi valinnaksi. En halua liioitella enkä kehua itseäni mitenkään liikaa, koska olen luonteeltani kovin vaatimaton, mutta olen nero ja minun pitäisi saada jokin palkinto. Avokado tuo jäätelölle mahtavan kermaisan ja kuohkean koostumuksen, kauniin värin sekä hentoa aromikkuuta. Sitruuna ja lime viimeistelevät raikkaan ja omalaatuisen jäätelöelämyksen.

Ainekset:

1 avokado

1 sitruuna

1 lime

1tlk kondensoitua maitoa

1,5dl kreikkalaista jogurttia

ripaus hunajaa

(tuoretta minttua)

Ohjeet:

Soseuta avokado huolellisesti haarukalla. Raasta limen kuori joukkoon ja purista sitten sitruunan ja limen mehu avokadon päälle. Sekoita kondensoidun maidon, jogurtin ja hunajan kanssa ja viilennä seos jääkaappikylmäksi. Halutessasi voit lisätä myös hienoksi silputtua minttua.

Käsittele jäätelökoneessa kuohkeaksi jäätelöksi tai hoida homma käsin: pidä seosta ensin pakastimessa tunti, sekoita vimmatusti hetki ja pakasta uudelleen tunti. Toista kunnes seos alkaa muistuttaa koostumukseltaan pehmeää ja kermaisaa jäätelöä.

Yksi kommentti

  1. Emilia

    ”En halua liioitella enkä kehua itseäni mitenkään liikaa, koska olen luonteeltani kovin vaatimaton, mutta olen nero ja minun pitäisi saada jokin palkinto.” LOISTAVA kommentti. Nyt tuota jätskiä täytyy pakostikin testata.

    Tykkää

  2. Kokeilepa suklaista versiota seuraavalla kerralla;D

    Tykkää

Jätä kommentti